ВекличВолодимир
8 листопада 1938 р., с. Чернещина, СРСР (нині Харківська обл., Україна) —
10 серпня 1993 р., Київ, Україна
Тролейбусний потяг
Важко повірити, але з 1966 по 1976 рік Києвом курсували понад 160 тролейбусів-нелегалів. Точніше тролейбусних потягів-нелегалів. Що це взагалі таке?

У
Проєктування та випробування тривали два роки. Щоб система була безпечною для пасажирів, пішоходів та автомобілістів, потрібно було синхронізувати роботу двигунів і гальмівних систем, а також удосконалити систему керування, щоб траєкторії руху обох тролейбусів збігалися. Систему з’єднання так і назвали — «системою Веклича».
Випробовували тролейбусний потяг за найскладніших погодних умов — у дощ і сніг, удень і вночі, на спусках та підйомах. Тролейбуси заповнювали мішками з піском, щоб відпрацювати всі ситуації, з якими могли стикнутися водії під час перевезення пасажирів.
12 червня 1966 року на маршрут № 6 вийшов перший у світі тролейбусний потяг. Він був настільки незвичним та ще й таким довгим (аж 22 метри), що просто не існувало стандартів, яким він міг би відповідати. От і їздив нелегально.
Попри відсутність стандартів та інших нормативних документів, потяги швидко запустили у серійне виробництво на Київському заводі електротранспорту. Що й не дивно, адже тільки за 1968 рік на одному маршруті № 6 економічний ефект склав близько 160 тисяч рублів. На цю суму тоді можна було купити 32 автомобілі або 80 тисяч кілограмів зефіру.
У 1970-х та

На
У 1976 році в Києві провели ще одне випробування, цього разу в потяг об’єднали одразу три тролейбуси. Довжина цього потягу складала 35 метрів. Щоправда, далі випробувань справа не пішла.
Щоб порахувати річний економічний ефект від використання нової техніки, потрібно порівняти всі витрати підприємства за рік, коли використовували стару техніку і коли використовували нову за тих самих умов. До таких витрат будуть належати: заробітна плата, обслуговування та ремонт техніки тощо. Різниця між цими витратами покаже економічний ефект. Якщо раніше витрати були вищими, то ефект матиме знак «+».