ПіроцькийФедір
1 березня 1845 р., м. Лохвиця, Російська імперія (нині Полтавська обл., Україна) —
12 березня 1898 р., м. Олешки, Російська імперія (нині Херсонська обл., Україна)
Електричний трамвай
Промислова революція, яка почалася в Англії в

От тільки кінні трамваї ніяк не могли подолати київські пагорби. Якщо по рівній дорозі вагон із двадцятьма чотирма пасажирами тягнула пара коней, то на під’їзді до узвозів запрягали ще одну-дві пари їм на поміч. Але от із підйомом на Олександрівський узвіз (нині Володимирський узвіз, що пролягає від Поштової до Європейської площі) не могли впоратися й шестеро коней.
До того ж, якщо сучасні автомобілі залишають за собою стовпи вихлопних газів, то коні залишали купи гною. Тогочасне місто обслуговували приблизно одинадцять тисяч коней, кожен із яких виробляв по
На щастя, в
Піроцький служив у Санкт-Петербурзі в Головному артилерійському управлінні й на закинутій залізничній гілці розпочав серію експериментів. 32, 50, 215 метрів. І зрештою влітку 1876 року він змусив працювати двигун, що перебував на відстані одного кілометра від джерела живлення. Струм передавався прямо по рейках — по одній у напрямку двигуна, а по іншій у зворотному. Значну частину обладнання для цього експерименту інженер придбав власним коштом.
У 1877 році Піроцький отримав дозвіл на проведення подальших експериментів. Для цього йому виділили ділянку рейкової дороги на території трамвайного парку. Отримані результати він опублікував в «Інженерному журналі» й сам розіслав примірники інженерам, яких це могло зацікавити. Так один із них потрапив до рук Вернера фон Сіменса, німецького винахідника та засновника компанії Siemens.
Ще три роки знадобилося для вдосконалення конструкції. І, нарешті, 22 серпня 1880 року на розі Болотної вулиці та Дігтярного провулка Піроцький приводить трамвайний вагон у рух електричною силою. На виділеній ділянці трамвай розганяється до
Перший трамвай не мав струмоприймача, як сучасний — струм передавався виключно по рейках. А вже київський трамвай, запущений Струве, такий струмоприймач мав. Представники поштово-телеграфного відомства навіть побоювалися, що «рух струму по контактному проводу й рейках заважатиме роботі телеграфу й телефону».
Протягом усього вересня мешканці Петербурга активно користувалися трамваєм, сприймаючи його, звичайно, більше як атракціон, ніж новий вид громадського транспорту, адже експериментальна ділянка складала всього 85 метрів.
Здається, настав час міській владі модернізувати систему громадського транспорту, але на заваді були власники конок, і запуск електричного трамвая в Петербурзі відклався аж до 1895 року.
Саме тоді в Берліні з’явилася перша пасажирська електрична трамвайна лінія. Побудований Сіменсом за кресленнями Піроцького, трамвай вийшов на маршрут 16 травня 1881 року.
Києву пощастило мати круті пагорби. Труднощі з подоланням конкою Олександрівського узвозу наштовхнули київського інженера Аманда Струве на розв’язання цієї проблеми. Він швидко зрозумів, що потрібно замінити кінний трамвай на електричний. Біля пам’ятника Магдебурзькому праву спорудили електростанцію і 1 червня 1892 року запустили перший електричний трамвай конструкції Піроцького.

Електричний трамвай Піроцького
У 1895 році Київська міська дума остаточно закрила конку.