Масштаб шрифту

Кольорова схема

Зображення

Інтервал між буквами

КотінЖозеф

10 березня 1908 р., м. Павлоград, Російська імперія (нині Дніпропетровська обл., Україна) —

21 жовтня 1979 р., м. Ленінград, СРСР (нині м. Санкт-Петербург, Росія)

Важкий танк КВ–1

Ті, хто розпочинають війни, чомусь думають, що вони будуть швидкими, легкими і переможними. Але по факту завжди виходить довго, криваво та гнітюче.

Ілюстрація – Важкий танк КВ−1 на мапі бойових дій

У серпні 1914 року німецький імператор і прусський король Вільгельм ІІ казав: «Солдати! Раніше ніж листя впаде з цих лип, ви повернетеся додому!». Але Перша світова війна розтягнулася на 1 554 дні, зачепила всі континенти, крім Антарктиди. А не повернулося з неї вісімнадцять мільйонів людей.

До Першої світової війни мистецтво інженерів фортифікаційних споруд практично всіх армій сягнуло такого рівня, що прорвати зведені укріплення в противників не було жодних шансів. Потрібної військової техніки просто не існувало. Вже восени 1914 року сотні кілометрів територій перетворилися на суцільні лінії окопів, траншей, дротяних загороджень і бетонних укріплень. Що більше сторони атакували одна одну, то глибше піхотинці заривалися в землю. Місяцями й роками військовим не вдавалося посунутися ні на кілометр. Через це війна навіть отримала назву позиційна.

Настав час з’явитися танкам. Бронемашини вже існували, але їх прохідність була далеко не найкращою. Тоді й згадали про трактори та їхні гусеничні рушії. Поєднали одне з іншим, і 15 вересня 1916 року перші британські танки Mark I взяли участь у битві проти німецької армії. Щоб доправити їх із заводу на місце бою, танки вирішили замаскувати. Їхня форма і так була, як на той час, трохи дивною, тож коли в дорожніх документах написали Tank, що англійською, французькою та німецькою означає бак, наприклад для води, це нікого не насторожило. Побачивши їх в бою, військові швидко оцінили переваги нової техніки, і до кінця тієї війни танки мали всі найбільші армії світу. Стало зрозуміло, що наступні війни будуть мати вже зовсім інший характер...

У 1930-х роках в Радянському Союзі вирішили переозброїти армію. Саме тоді над дипломним проєктом працював студент факультету ​​механізації та моторизації Ленінградської військово-технічної академії Жозеф Котін. Проєкт з розробки колісно-гусеничного танка на базі вантажного автомобіля довелося захищати двічі. Спочатку перед професорами, а потім перед армійськими начальниками — ті якраз шукали талановитих інженерів.

Важкий танк КВ−1, вид збоку

Важкий танк КВ–1

Котіну виповнилося всього двадцять дев’ять років, коли він став керівником танкового конструкторського бюро на найбільшому в країні машинобудівному заводі в Ленінграді, з якого в блокадні роки переправляли замерзлим Ладозьким озером танки для армії. Але тоді завод тільки отримав завдання на розробку багатобаштового танку прориву. Звичайно, Котін не особисто займався проєктуванням танка. Над його розробкою працювала велика група інженерів, якою він керував. Спочатку планували, що танк матиме три башти. Але поступово від цієї ідеї відмовилися, і танк отримав дві башти, а його зменшена копія — взагалі одну. Обидва танки відправили на фронтові випробування, якраз тривала чергова війна — цього разу Фінська.

Двобаштовий танк випробування не пройшов, а от його «менший брат», який отримав назву КВ–1, зробив це успішно. Саме КВ–1 став одним з перших у світі важких танків і легендарним танком часів Другої світової війни.

З того часу конструкція танків зазнала суттєвих змін, і світові експерти впевнені, що танки все ще будуть існувати до їх двохсотлітнього ювілею, тобто принаймні до 2116 році. Але краще для цього нарешті завершилися б приводи. Бо позиційна чи динамічна — війна все одно страшна.

Придбати книгу

Я хочу придбати книгу:

Вкажіть службу доставки (Нова пошта, Укрпошта або Justin), назву населеного пункту та область, номер відділення. Якщо отримувачем буде інша особа, додайте її ім’я, прізвище та номер телефону.
Вартість доставки не входить в ціну книги, ви оплачуєте її самостійно.

Ви можете придбати книгу для свого, чи будь-якого іншого навчального закладу.

Вкажіть назву школи, адресу та контактні дані отримувача: ім’я, прізвище, номер телефону. (Переконайтесь, що людина, яка буде приймати книгу знаходиться в цьому місці та у безпеці).
Ми відправимо книгу Укрпоштою. Доставка за наш рахунок.

Вартість:

390

 грн

Натискаючи кнопку «Оплатити» ви погоджуєтесь з умовами договору публічної оферти.