ІвченкоОлександр
23 листопада 1903 р., м. Великий Токмак, Російська імперія (нині м. Токмак, Україна) —
30 червня 1968 р., м. Запоріжжя, СРСР (нині Україна)
Бензопила «Дружба»
Румуни кажуть drujbă, коли мова йде про те, чим можна спиляти старе дерево або розрізати дрова для вогнища.

Ми також говоримо «ксерокс», а не копіювальний апарат, «памперси», а не підгузки, «ківі» замість актинідії китайської. У цьому ж переліку й інші слова: диктофон, фломастер, скотч, термос і навіть, у це важко повірити! — унітаз. Усі ці слова є торговельними марками, які колись набули такої популярності, що перетворилися на загальні назви.
У Румунії такої популярності свого часу набула бензопила «Дружба», яку в 1953 році сконструював український інженер-конструктор Олександр Івченко, що на той час керував дослідно-конструкторським бюро в Запоріжжі.
Бензопила «Дружба» не була найпершою у світі — перші пили з бензиновими двигунами з’явилися ще в
Але для тих, хто народився й жив у проміжку між п’ятдесятими і двохтисячними, бензопила «Дружба» стала своєрідною легендою. Нею не тільки пиляли дрова: конструктори-аматори швидко зрозуміли, якщо зняти з пили двигун потужністю чотири кінські сили та прилаштувати його в потрібне місце, можна перетворити звичайний велосипед на скутер, надувний човен на моторний або стати власником снігоходу.
Та навіть більше — в
Хоча моделі і привернули неабияку увагу відвідувачів виставок у Гавані, Мілані та Лос-Анджелесі, вони так і залишилися експериментальними та не потрапили в серійне виробництво.
До речі, не тільки в Румунії «Дружба» перетворилася на загальну назву всіх бензопил, те саме сталося і в Грузії. Загугліть დრუჟბა та побачите, що за цим запитом — бензопили найрізноманітніших марок.

Бензопила «Дружба»