Масштаб шрифту

Кольорова схема

Зображення

Інтервал між буквами

ГлушкоВалентин

2 вересня 1908 р., м. Одеса, Російська імперія (нині Україна) —

10 січня 1989 р., Москва, СРСР (нині Росія)

Найпотужніший рідкий ракетний двигун

Два з половиною мільйони спеціалістів, десять років суперсекретних робіт і найпотужніший у світі рідкий ракетний двигун — усе це для того, щоб запустити на орбіту найскладніший з усіх коли-небудь створених космічних кораблів — «Буран».

Ілюстрація – Космонавт ловить морковку у космосі на фоні землі і космічного корабля

Після першого польоту Юрія Гагаріна та гостювання на Місяці здавалося, що в космос люди літатимуть майже щодня — у справах чи помандрувати. Але ж не будувати щоразу нові ракети і нові космічні кораблі для кожної мандрівки. Тож інженери вирішили побудувати багаторазові. Першими космічні човники взялися проєктувати американці. Вони їх назвали просто — Space Shuttle — космічний човен. І може, саме їх сьогодні називали б найскладнішими з усіх коли-небудь створених, якби не космічні перегони, в яких Америка та Радянський Союз не припиняли брати участь..

На рахунку СРСР вже були:

На рахунку США:

Пережити поразку у висадці на Місяць було складно. А тут ще й американський багаторазовий космічний корабель от-от злетить. Почали будувати свій.

Зовні «Буран» нагадував шатли. Радянські конструктори навмисно повторили їх форму. Часу шукати оптимальну геометрію не було, і вони повірили, що американці це вже зробили. А от начиння, спосіб запуску, управління... Тут майже все було іншим.

«Буран» мала запустити ракета-носій надважкого класу «Енергія». Її перший ступінь мав чотири двигуни РД–170 — ті самі найпотужніші, розроблені під керівництвом Валентина Глушка. На відміну від більшості рідинних ракетних двигунів, РД–170 працювали на екологічно чистому пальному — рідкому кисні та гасі. Кожен з них мав потужність 297,26 кінських сил і тягу на Землі — 7 260 кН Ньютонів, а у вакуумі — 7 900 кН. Другий ступінь мав також чотири двигуни, але меншої потужності — РД–120. Ці двигуни працювали на кисневому і водневому пальному.

Багаторазова транспортна космічна система «Енергія−Буран»

Після старту з космодрому на 140-й секунді польоту на висоті приблизно 53 кілометри і швидкості 1,8 км/с блоки першого ступеня попарно відділялися від ракети, ще через 15–12 секунд розділялися і за допомогою парашутів приземлялися в заданому районі. Другий ступінь відділявся на 480-й секунді польоту на висоті 115 кілометрів після набору суборбітальної швидкості і падав в заданій акваторії Тихого океану. Далі «Буран» летів сам.

Перший старт відбувся 15 листопада 1988 року. «Енергія» вивела «Буран» на навколоземну орбіту, по якій він двічі облетів Землю. Після цього він зійшов з орбіти, пройшов щільні шари атмосфери і попрямував на злітно-посадкову смугу неподалік космодрому Байконур. Він сів, відхилившись від центральної лінії смуги всього на 3 метри. Неймовірна майстерність пілотів. Але, стоп, пілотів в ньому не було! Увесь політ пройшов в автоматичному режимі. Відтворити таке в інших країнах змогли тільки згодом.

Придбати книгу

Я хочу придбати книгу:

Вкажіть службу доставки (Нова пошта, Укрпошта або Justin), назву населеного пункту та область, номер відділення. Якщо отримувачем буде інша особа, додайте її ім’я, прізвище та номер телефону.
Вартість доставки не входить в ціну книги, ви оплачуєте її самостійно.

Ви можете придбати книгу для свого, чи будь-якого іншого навчального закладу.

Вкажіть назву школи, адресу та контактні дані отримувача: ім’я, прізвище, номер телефону. (Переконайтесь, що людина, яка буде приймати книгу знаходиться в цьому місці та у безпеці).
Ми відправимо книгу Укрпоштою. Доставка за наш рахунок.

Вартість:

390

 грн

Натискаючи кнопку «Оплатити» ви погоджуєтесь з умовами договору публічної оферти.