Масштаб шрифту

Кольорова схема

Зображення

Інтервал між буквами

АнтоновОлег

7 лютого 1906 р., с. Тройця, Російська імперія (нині смт Троїцьке, Московська обл., Росія) —

4 квітня 1984 р., Київ, СРСР (нині Україна)

Ан

Є така традиція — давати літакам назви за першими літерами прізвищ їх головних конструкторів. Наприклад, літаки Сікорського носили назви С–21, С–22, літаки Калініна — К–1, К–5, К–7 тощо. Літаки «Ан» ховають у своїй назві перші літери прізвища Олега Антонова. Разом з командою він створив їх понад двадцять різних. Які тільки завдання їм не доводилося виконувати, в яких тільки умовах вони не працювати і які тільки рекорди вони не встановлювали.

Ілюстрація – Колаж з літаків Антонова, накладених один на одного

Ан–2. Неймовірно, але літак, який вперше піднявся у небо в 1947 році, в Китаї досі випускають серійно. Ще одна дивина в тому, що Ан–2 вміє... на деякий час зависати в небі, тобто зовсім не рухатися і — а це взагалі фантастично!, — рухатися хвостом вперед, не втрачаючи керованості. Цей літак має ще одне ім’я — «Кукурудзник», створений як сільськогосподарський для зльоту з тих місць, де немає злітно-посадкових смуг. Цьому літаку достатньо ділянки землі довжиною всього 150–200 метрів, щоб розігнатися та піднятися в небо. Але злітав він не тільки з полів — модифікованим Ан–2 на лижному шасі користувалися полярники під час Арктичних та Антарктичних наукових експедицій. Загалом у другій половині ХХ століття в Радянському Союзі, мабуть, було важко знайти людину, яка хоч раз не літала б на цьому літаку.

Ан–32. А от на цьому літаку в СРСР не літав ніхто. Його в конструкторському бюро Антонова розробили на замовлення військово-повітряних сил Індії. Індійські військові шукали літак, який міг би злітати і сідати у високогірних районах Гімалаїв. Тоді аеродромів на висоті 4–4,5 тисячі метрів над рівнем моря більше ніде у світі не існувало, а відповідно й здатних на це літаків. Ан–32 почали будувати в 1975 році, а наступного року вперше випробували в реальних умовах. Для таких літаків важливою є висока тягооснащеність — характеристика, що відповідає за максимальну швидкість, час набору висоти та розгону до потрібної швидкості, довжину розбігу, висоту польоту та маневрування. Декілька років знадобилося команді Антонова, щоб довести конструкцію до ладу — надто складними були умови експлуатації. Але вже в 1984 році вони передали перші дев’ять літаків індійським замовникам. Ті заплатили за них не грошима, а чаєм, тканинами та іншими товарами.

Не так давно індійські військові відновили закриту в 1965 році авіабазу Даулат-Бег-Ольді на висоті 4 960 метрів. Вона найвища у світі. Для сполучення з базою використовують все ті ж Ан–32.

Ан–22 «Антей». Його світ побачив 15 червня 1965 року, коли на ХХVІ Паризький авіасалон в Ле Бурже прилетів на той момент найбільший у світі літак. Всього таких літаків було випущено шістдесят шість. Саме вони доставляли гуманітарну допомогу в Перу в липні 1970 року після землетрусу, жертвами якого стали понад 70 тисяч людей. Тоді п’ять літаків зробили 60 рейсів та доправили 250 тонн вантажу. Того ж року літаки «Антей» транспортували вантажі для постраждалих від повені в Індії. У 1984 році такий літак переправляв вантажі в Ефіопію, щоб ліквідувати наслідки посухи, а в 1986 році доставив матеріали для ліквідації Чорнобильської катастрофи. Крім цього, літаки «Антей» транспортували деталі майбутніх літаків «Руслан» та «Мрія». Окрім величезної кількості військових та рятувальних операцій, в яких брав участь Ан–22, він встановив ще й 41 світовий авіаційний рекорд та й досі літає, як новенький.

Ан–124 «Руслан». Літак, що 1 грудня 1990 року вирушив у навколоземну подорож. Маршрут був таким: Мельбурн (Австралія) — через Антарктиду — дозаправлення в Ріо-де-Жанейро (Бразилія) — ще одне дозаправлення в Касабланці (Марокко) — знову через полюс, але тепер Північний — дозаправлення на Камчатці — Мельбурн. Переліт був надскладним. Удалині від міжнародних авіатрас: більшість часу Ан–124 летів над океанами та Антарктидою — ні орієнтирів, ні сигналів з наземних навігаційних систем. Аж 70 літаків меншого розміру та кораблів були готові в будь-який момент розпочати пошуково-рятувальні роботи. Але цього не знадобилося — літак успішно завершив політ. За 72 години та 16 хвилин «Руслан» подолав 50 005 кілометрів і встановив сім світових рекордів швидкості польоту.

Інші літаки Олега Антонова теж зберігають десятки і сотні таких же неймовірних історій...

Придбати книгу

Я хочу придбати книгу:

Вкажіть службу доставки (Нова пошта, Укрпошта або Justin), назву населеного пункту та область, номер відділення. Якщо отримувачем буде інша особа, додайте її ім’я, прізвище та номер телефону.
Вартість доставки не входить в ціну книги, ви оплачуєте її самостійно.

Ви можете придбати книгу для свого, чи будь-якого іншого навчального закладу.

Вкажіть назву школи, адресу та контактні дані отримувача: ім’я, прізвище, номер телефону. (Переконайтесь, що людина, яка буде приймати книгу знаходиться в цьому місці та у безпеці).
Ми відправимо книгу Укрпоштою. Доставка за наш рахунок.

Вартість:

390

 грн

Натискаючи кнопку «Оплатити» ви погоджуєтесь з умовами договору публічної оферти.